Anička

Anička studuje obor Anglický jazyk a literatura + Občanská výchova pro 2. stupeň ZŠ. I když na to nevypadá, je studentkou 2. ročníku navazujícího magisterského studia, takže bakaláře už má zdárně za sebou. Navzdory tomu, že dojíždí z Prahy, angažuje se ve spoustě studentských i studijních projektů. Kde na to bere čas, vážně netušíme. ;-)

Pět otázek pro Aničku

  1. Co tě v rámci studia na PF nejvíc překvapilo?
    Nejvíce mě překvapila aktivita některých studentů PF dělat pro fakultu více než ostatní. Potkala jsem zde lidi, kteří fakultou žijí a kromě studia samotného se snaží působit i v mnohem složitějších a náročnějších sférách studentského života. Mluvím například o stálých pomocnících na PF akcích, brigádnících ve studovnách nebo o známých tvářích, kteří i přes svou popularitu nikdy neztratili zájem o fakultu a nadále jí svou činností pomáhají.
  2. Jaký předmět byl pro tebe nejtěžší?
    Nejtěžší pro mě byla Morfologie anglického jazyka, kterou jsem dala až na 3. pokus a přesto jsem na sebe byla pyšná. Úspěšnost této zkoušky totiž tenkrát byla na nějakých 40%.
  3. Který předmět tě nejvíc bavil?
    To jde velmi těžko říci. Oblíbenost předmětu se odvíjí hlavně od vyučujícího, který musí mít schopnost vás zaujmout a vlákat do dané problematiky předmětu. Ale baví mě hodně didaktické předměty, anebo předměty postavěné na psychologii osobnosti. Je to nejspíš proto, že jsou nejsnáze použitelné v praxi.
  4. Považuješ studium vašeho oboru za náročné?
    Studium anglického jazyka považuji za jeden z nejtěžších oborů na fakultě. Naopak společenské vědy jsou příjemným zpestřením, které vás striktně neřídí, ale máte zde určité pole působnosti a zvolení si svých preferencí během studia.
  5. V čem je podle tebe kouzlo učitelské profese?
    Vyrůstám v učitelské rodině, tudíž těch kouzel vidím několik. Patří mezi ně především možnost působit a pozitivně ovlivnit budoucí generace. Dalším kouzlem je představa, že žádný den není stejný, ale pokaždé se setkáte s něčím novým. A nejmocnější kouzlo vidím v možnosti sledování pokroků, ke kterým studenty můžete vést. Ten pocit, že vaše práce je smysluplná, je k nezaplacení.